Diagnoza typów uczniów

Wydanie
GWP, Sopot, .
Liczba stron
160
Wymiary
14,5 × 20,5 cm
Oprawa
Miękka ze skrzydełkami
ISBN
9788374895514
Waga
0,20 kg
Język
polski
Tłumaczenie
Niedenthal Dorota
więcej detali

Kategorie

Opis książki

• Jakimi typami uczniów są twoi podopieczni? • Czym charakteryzuje się typ intelektualny? • Jakie zadania są najlepsze dla typu emocjonalnego? • Jak zaangażować i zmotywować typ działający? • Co wpływa na wyniki osiągane przez typ współpracujący? • Jak, pracując z grupą, dotrzeć do każdego ucznia? Diagnoza typów uczniów została napisana przez praktyków dla praktyków i stanowi odpowiedź na aktualne potrzeby i problemy współczesnej edukacji. Autorzy, opierając się na własnym bogatym doświadczeniu i wynikach najnowszych badań, pokazują, jak poprawnie zdiagnozować ucznia: jego styl uczenia się, sposób rozumienia i postrzegania świata. Wyjaśniają też, jak wielkie znaczenie dla sukcesów uczniów ma sam nauczyciel – jego postawa i styl nauczania. Dzięki kompleksowemu omówieniu czterech podstawowych typów inteligencji i stylów uczenia się oraz wielu skutecznych i sprawdzonych metod indywidualizowania nauki dowiesz się, jak dobrać odpowiedni styl prowadzenia zajęć do typów twoich uczniów i poprawić osiągane wyniki. Praktyczne rady podpowiedzą ci, jak udoskonalić i usprawnić codzienną pracę z dużymi i zróżnicowanymi klasami, a zawarte w książce przejrzyste arkusze i ankiety diagnostyczne ułatwią zrozumienie indywidualnego zachowania ucznia, jego możliwości i ograniczeń. Dzięki tej książce dowiesz się, jak nauczyć wszystkich, tego samego i w tym samym czasie, ale w indywidualny sposób!

Opinie czytelników

(brak)
Proszę , aby dodać opinię.
Twoja ocena
Tytuł opinii
Treść
Uwaga! Proszę wypełnić wymagane pola.

Jedna z lepszych pozycji dla przedmiotowców i wychowawców. W odróżnieniu od najnowszej mody kreowanej na indywidualni.pl stawia na nie na podział na lewo- i prawopółkulowców, ale za V. Birkenbihl i D. Noerem oraz R. i M. Tuschami. Zwraca uwagę nie tylko na rolę stylów uczenia się i nauczania, ale kieruje uwagę na znaczenie empatii, elastyczności i wzajemnego szacunku. Bazuje na 4 modelach strategii uczenia się, wskazując mocne i słabe strony każdego z typów uczniów oraz adekwatne do nich zachowania nauczycieli.Pokazuje przykładowe działania wspierające mocne strony i wyrównujące słabe strony. Pomaga określić swoją postawę nauczyciela na lekcji i ustalić jej oddziaływanie na określone typy uczniów. Polecam gorąco

Przeczytaj całą opinię
2016-05-01
źródło: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/258172

To czego sie spodziewalem

Książka pomaga zrozumiec dziecko i dobrac odpowiednia metode pracy. Polecam!

Przeczytaj całą opinię
2015-10-21
źródło: http://www.empik.com/p1095745180,ksiazka-p

Szczerze mówiąc jestem zawiedziona. Autorzy idąc za myślą Davida M. Noera podzielili uczniów na typy: intelektualny, emocjonalny, działający i współpracujący. Dokładnie opisali każdy z nich, podali ich zalety oraz wady, na które uczniowie są narażeni oraz udzielili rad dla nauczycieli dot. metodyki pracy z poszczególnymi typami. Może wszystko by było w porządku, gdyby nie bardzo szczegółowe charakterystyki każdego z typów. Autorzy sami przyznali, że większość z nas posiada cechy co najmniej dwóch typów, a mimo to były one omawiane w izolacji. Przez nadmiar rad, jak zachowywać się przy poszczególnych uczniach, odniosłam wrażenie, jakby były one możliwe do zastosowania albo przy tylko jednym uczniu, albo przy klasie, która składa się z tylko jednego typu. Mnie jednak w ogóle nie podoba się taki podział, gdyż dotyczy zbyt szerokiego spectrum- zachowania, osobowości, cech charakteru, zainteresowań, metod pracy, motywowania itd. Dużo bardziej preferuję diagnozowanie uczniów w oparciu o dominacje półkulowe i profile inteligencji....

Przeczytaj całą opinię
2015-05-30
źródło: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/258172

Agata Kuszewska

Polecam, książka pomaga w ocenie predyspozycji dziecka oraz pomaga wybrać odpowiedni sposób pracy i nauki z naszymi pociechami.

Przeczytaj całą opinię
2015-08-20
źródło: http://www.empik.com/p1095745180,ksiazka-p