Sto wierszyków nowych do ćwiczeń wymowy

Wydanie
Wilga, .
Liczba stron
96
Wymiary
18,5 × 22,5 cm
Oprawa
Miękka
ISBN
9788328025226
Waga
0,28 kg
Język
polski
więcej detali

Kategorie

Opis książki

Wierszyki logopedyczne przeznaczone dla przedszkolaków. W tomie znajdą się krótkie wierszyki dźwiękonaśladowcze i wierszyki ćwiczące poszczególne głoski. Książka wzbogacona o uwagi logopedyczne dla rodziców i pytania do dzieci. Pozytywna recenzja dr Anny Walencik-Topiłko – doktora Katedry Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego. Jest to interesująca pozycja zarówno dla rodziców, którzy chcą u swoich dzieci ćwiczyć prawidłową wymowę, jak i dla logopedów do wykorzystania w terapii oraz dla samych dzieci, by z przyjemnością powtarzały rymowanki.

Opinie czytelników

(brak)
Proszę , aby dodać opinię.
Twoja ocena
Tytuł opinii
Treść
Uwaga! Proszę wypełnić wymagane pola.

Sięgając po Sto wierszyków nowych do ćwiczeń wymowy, liczyłam na przydatne wskazówki i pomoc przy rozwijaniu poprawnej wymowy u malucha, który ma tendencję do przekręcania słów, wymawianiu ich w tylko sobie zrozumiały sposób, bądź zmieniania niektórych liter podczas mówienia… co nie jest rzeczą dziwną podczas stawiania „pierwszych kroków” w mówieniu. Taką właśnie pomocą z licznymi poradami, na co zwracać uwagę i „jak” ćwiczyć jest ta książeczka. Autorzy stworzyli bardzo dobrze przemyślaną publikację, która jest przeznaczona zarówno dla rodziców, by mogli na bieżąco wychwytywać „wady” wymowy i pracować nad nimi w warunkach domowych, jak i logopedów, dla których będzie owa książeczka idealnym zestawem ćwiczeń logopedycznych, zachęcających do nauki przez zabawę. Sto wierszyków nowych… jest podzielonych na dwie części. Pierwsza skoncentrowana jest na dźwiękonaśladownictwie, druga – na ćwiczeniu wymowy głosek w wyrazach i izolacji. Do każdej rymowanki autorzy dodali pytania, jakie można zadać dziecku, które nawiązują do konkretnego tekstu (część I) oraz wskazówki, na co zwracać uwagę podczas ćwiczenia danej głoski (część II). Całość uzupełniają przyjemne dla oka (dorosłego) obrazki, które wywołują duże zainteresowanie u dziecka (mój maluch był nimi wręcz oczarowany, pierwszą rzeczą jaką zrobił, gdy zdobył tę książkę w swoje łapki, było nazywanie wszelakich rzeczy, zwierząt, czy rzeczy oraz nazywanie czynności, które (jeśli?) towarzyszyły danym ilustracjom). To, co najważniejsze, to Wprowadzenie. Zabierając się za ćwiczenia z maluchem, należy zapoznać się z tym, co autorzy chcieli przekazać dorosłym, by ułatwić im prace z dziećmi. Wyjaśniają oni, jak należy przygotować się do ćwiczeń z maluchami, na co zwracać uwagę i jak korzystać z treści Stu wierszyków nowych… Podsumowując: Sto wierszyków nowych do ćwiczenia mowy to świetna publikacja edukacyjna, która poprzez zabawę uczy poprawnej wymowy. Zwraca także uwagę na to, jak ćwiczyć z maluchami i w razie wychwycenia „wad”, daje możliwość ich wyćwiczenia, bądź podczas wizyty u logopedy skierowania uwagi na dany problem. Dla logopedów będzie idealnym uzupełnieniem terapii zaburzeń artykulacji… Dzieciom zaś sprawi nieopisaną frajdę, która poza miłym spędzeniem czasu z rodzicem(ami) i dużo ilością śmiechu, nabędzie umiejętności poprawnej wymowy. Taka książeczka to skarb w dobowej biblioteczce! Jako mama gorąco polecam!

Przeczytaj całą opinię
2017-03-28
źródło: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/274849

Wspaniała książka do wspierania rozwoju mowy i doskonalenia wymo

Te rymowanki logopedyczne uwielbiają wszystkie dzieci! Połączenie przyjemnego z pożytecznym ;) Rozwój mowy przez zabawę! Można korzystać i w przedszkolu i w domu :)

Przeczytaj całą opinię
2017-02-07
źródło: http://www.empik.com/p1112648739,ksiazka-p

Wszyscy rodzice z dużą niecierpliwością czekają na pierwsze słowa wypowiedziane przez ich maluchy :-) Jeśli to oczekiwanie się przedłuża, albo tłumaczą sobie, że wszystkie dzieci tak mają, albo zaczynają panikować. Niestety w większości przypadków zarówno jedni, jak i drudzy jak ognia boją się logopedy. Niepotrzebnie oczywiście. Na konsultacje u specjalisty można zgłosić się zawsze. Warto to zrobić, żeby wyjaśnić wszystkie swoje niepokoje i wątpliwości. Jedno jest pewne nigdy nie należy bagatelizować czegoś, co nas zastanawia a może nawet czasami martwi. Warto również od samego początku czytać dziecku ... dużo czytać. Fajnie jest zacząć od najprostszych książeczek i stopniowo sięgać po te coraz trudniejsze. Warto też dużo i poprawnie do dziecka mówić, a kiedy nasze dziecko już zacznie mówić należy uważnie się mu przysłuchiwać. Jeśli wtedy coś nas zaniepokoi nie należy tłumaczyć sobie, że dziecko z tego wyrośnie. Trzeba działać. Można wtedy również sięgnąć po książeczki trochę bardziej specjalistyczne. Elżbieta i Witold Szwajkowscy stworzyli zbiór wierszyków przeznaczony nie tylko dla specjalistów, ale również dla rodziców i opiekunów. Z ich propozycji może skorzystać każdy. Sto wierszyków nowych do ćwiczenia mowy to zbiór krótkich rymowanych utworów z ćwiczeniami dla dzieci w wieku od 3 do 5 lat. Zawsze jednak należy brać pod uwagę indywidualne predyspozycje dziecka, dlatego ten zakres jest tylko orientacyjny. Ta książeczka podzielona jest na dwie części. Pierwsza to zbiór rymowanych wierszyków, które zawierają wyrazy będące imitacją dźwięków oraz najbardziej znane zawołania używane na co dzień. Można z nich korzystać w różny sposób. Wszystko zależy od tego ile dziecko ma lat i w jakim stopniu opanowało mowę. Możemy te wierszyki po prostu czytać i w ten sposób wykonywać ćwiczenia słuchowe na rozróżnianie głosek. Zawsze wtedy jednak należy pamiętać o poprawnym przeczytaniu takiego tekstu. Jeśli nasze dziecko już mówi można się z nim bawić, pokazując mu ilustracje i pytając jaki dźwięk wydaje pokazana na obrazku osoba, przedmiot, zwierzę. Następny etap może polegać na powtórzeniu już przez dziecko słów imitujących dźwięki, ale w rytmie zgodnym z wierszykiem. Starszaki mogą spróbować nawet powtarzać cały tekst. Fajne jest to, że przy każdym wierszyku jest sugestia o czym możemy porozmawiać z dzieckiem, o co zapytać i na co zwrócić uwagę. Sto wierszyków nowych do ćwiczeń wymowy przeznaczona jest dla maluchów, dlatego materiał zawarty w tej książeczce jest tak dobrany, żeby nie było w nim głoski "r", która najczęściej pojawia się w wymowie dziecka jako ostatnia. Druga część tej książeczki skupia się już na powtarzaniu sylab. Przeznaczona jest ona dla starszych dzieci, ale mogą z niej korzystać również maluchy, jeśli tylko mają na to ochotę. W tej części każdy wierszyk poświęcony jest innej głosce i zadaniem dziecka jest powtórzenie już całego tekstu. Głoska, której dotyczy dany wierszyk pojawia się w nim w nagłosie, śródgłosie oraz wygłosie wyrazów, czyli na początku, w środku i na końcu poszczególnych wyrazów. Stanowi to pełny zbiór do jej wyćwiczenia. Dodatkowym plusem tych wierszyków jest fakt, iż zostały one tak dobrane pod kątem wyrazów, aby przy ćwiczeniu konkretnej głoski uniknąć innych głosek, które mogą utrudnić jej wymowę, albo po prostu stać się dla dziecka problematyczne. Nie ma w nich dlatego głosek z szeregu syczącego: "s", "z", "c", "dz" oraz szumiącego "sz", "ż", "cz", "dż". Wyjątek stanowią wierszyki, które zostały poświęcone tym konkretnym głoskom, ale zostały one specjalnie skonstruowane tak by nasze dzieci sobie z nimi poradziły. W tej części książki również poza jednym wyjątkiem nie spotkamy głoski "r". Jest to świetny sposób na naukę przez zabawę. Bardzo sprawdzi się nie tylko w domu, ale także w gabinecie. Moje dzieciaki, które mam w terapii już ją bardzo polubiły. Zresztą moja córeczka A. też zakochała się w tej książeczce. Nie ma problemów z wymową, co jedynie potwierdza, że jeśli nasze dziecko już ładnie mówi ta książeczka również będzie dla niego fajnym pomysłem. Czytając ją z nami po prostu utrwali nawyki prawidłowego wysławiania się. Kolorowe ilustracje przyciągają uwagę dziecka, ciekawe wierszyki uczą prawidłowej wymowy, a pytania i wskazówki pod wierszykami podpowiadają rodzicom jak korzystać z książeczki i na co zwrócić uwagę. Polecam zarówno jako mama i jako logopeda :-) :-) mufloneks.blogspto.com

Przeczytaj całą opinię
2017-03-09
źródło: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/274849

ładne wierszyki i ilustracje

syn (2,9mies) zainteresowany wierszykami, lubi gdy mu je czytam, wierszyki są ciekawe, dodatkowo są przypisane pytania do wierszyków które pomagają rodzicowi poprowadzić rozmowe z dzieckiem nt treści poruszonej w rymowance np rymowanka gdzie ćwiczy się zwrot APSIK ma pytanie pomocnicze: porozmawiaj z dzieckiem dlaczego podczas kichania warto zatykać usta :)co do efektów trudno mi stwierdzic czy te wierszyki pomagają w rozwoju mowy - pewnie przy regularnym używaniu książeczki stanowi ona dobry materiał pomocniczy

Przeczytaj całą opinię
2017-01-17
źródło: http://www.empik.com/p1112648739,ksiazka-p

Wierszyki, rzeczywiście, śmieszne i dobre do ćwiczenia wymowy. Wesołe obrazki dodając wierszykom urody. W książce są również przydatne wskazówki dla rodziców.

Przeczytaj całą opinię
2016-12-09
źródło: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/274849

nauka, zabawa, diagnoza

Na pewno wielu z Was zauważyło, że dzieci coraz częściej mają wady wymowy. Wynika to z wielu czynników – nadmiaru elektroniki (telewizja, tablet, telefon, komputer), zbyt małej stymulacji mowy dziecka oraz nieświadomości rodziców, którzy uważają, że "ma jeszcze czas". Gdybyście zatem chcieli pomóc dziecku i zadbać o jego rozwój mowy, to umożliwi Wam to pięknie wydana książka z kolorowymi obrazkami i zabawnymi wierszykami, które nie tylko ćwiczą wymowę dziecka, ale również pomagają w diagnozie trudności. Ta niepozorna książeczka jest zrobiona w sposób bardzo przemyślany, dzięki czemu przyda się zarówno rodzicom (którzy chcą zdiagnozować lub usprawnić rozwój mowy swojego dziecka), jak i logopedom. Widać, że tworzyli ją profesjonaliści, gdyż wierszyki są tak stworzone, aby w każdym z nich pojawiała się tylko jedna trudność - każdy wierszyk ćwiczy inną głoskę. Zanim zaczniecie czytać wierszyki i bawić się z dzieckiem, koniecznie przeczytajcie wstęp! Tam autorzy podają bowiem swoistą "instrukcję obsługi" - tłumaczą, w jakim celu wydano tę książkę, jak można jej używać, które głoski mogą sprawiać dzieciom trudność (i dlatego rzadko występują w wierszykach, np. głoska "r"), co jest ważne przy zabawie z dzieckiem i dlaczego nawet dzieci nie mające trudności z wymową chętnie skorzystają z tej barwnej publikacji. Nie będę tutaj jednak tego streszczać - skupię się raczej na tym, że książka gwarantuje świetną zabawę, przydatne ćwiczenia, trochę śmiechu, ale przede wszystkim możliwość diagnozy, która umożliwi rodzicom wczesną interwencję logopedyczną i zniwelowanie wady. Książka jest w dużej mierze oparta na onomatopejach (wyrazach dźwiękonaśladowczych), które można w różny sposób wykorzystać. Dziecko może powtarzać podane wyrazy (np. ko ko ko), albo czytać z nami cały wierszyk, albo (kiedy my czytamy), uzupełniać go o wyżej wspomniane wyrazy. Warto również zwrócić uwagę na śliczne ilustracje! Obrazki nie tylko są wyraźne, kolorowe i łatwe do rozpoznania, ale również zwracające uwagę dziecka i rozwijające jego wiedzę oraz słownictwo. Ja „testowałam” książkę na dwuletniej dziewczynce, która chętnie nazywała wszystkie widoczne zwierzątka i mówiła jak "robią" słuchała wierszyka, a później powtarzała to, co jej się najbardziej spodobało. Niektóre już teraz umie na pamięć i sama z siebie powtarza chodząc po domu. Wierszyki są proste, często wesołe i pozwalające na swobodną zabawę z dzieckiem. Jak wcześniej wspominałam – książka jest również idealna do terapii logopedycznej małych dzieci. Widać, że autorzy wiedzieli, na co zwrócić uwagę, żeby najmłodsi chcieli współpracować. Warto zauważyć, że te wierszyki rosną razem z dzieckiem – maluch najpierw zachwyca się obrazkami, później powtarza onomatopeje, a później uczy się ulubionych wierszyków na pamięć, a następnie może je samodzielnie czytać. Wspólne czytanie ułatwi duża czcionka i wyraźne litery. Pod każdym z wierszyków znajdują się też sugestie dla rodziców - możliwe do zadania pytania dotyczące wierszyka albo wskazówki dotyczące tego, na co należy zwrócić uwagę, kiedy dziecko czyta wierszyk.Cieszę się, że powstaje coraz więcej tego typu książek. Może dzięki temu wady będą się zdarzać nieco rzadziej, a rodzice będą wcześniej zgłaszać się do logopedów? Oby! Diagnozę wymowy dziecka ułatwią rodzicom wskazówki z drugiej części książki. Autorzy podpowiadają rodzicom, na co powinni zwrócić uwagę, słuchając jak dziecko mówi. Książkę zatem polecam rodzicom dzieci już od 2 - 5 roku życia, ale również logopedom, którym wierszyki na pewno przydadzą się w terapii logopedycznej - zwłaszcza młodszych dzieci.

Przeczytaj całą opinię
2015-12-09
źródło: http://www.empik.com/p1112648739,ksiazka-p

z bloga nauka-to-tez-sztuka.blogspot.com :) Na pewno wielu z Was zauważyło, że dzieci coraz częściej mają wady wymowy. Wynika to z wielu czynników – nadmiaru elektroniki (telewizja, tablet, telefon, komputer), zbyt małej stymulacji mowy dziecka oraz nieświadomości rodziców, którzy uważają, że "ma jeszcze czas". Gdybyście zatem chcieli pomóc dziecku i zadbać o jego rozwój mowy, to umożliwi Wam to pięknie wydana książka z kolorowymi obrazkami i zabawnymi wierszykami, które nie tylko ćwiczą wymowę dziecka, ale również pomagają w diagnozie trudności. Ta niepozorna książeczka jest zrobiona w sposób bardzo przemyślany, dzięki czemu przyda się zarówno rodzicom (którzy chcą zdiagnozować lub usprawnić rozwój mowy swojego dziecka), jak i logopedom. Widać, że tworzyli ją profesjonaliści, gdyż wierszyki są tak stworzone, aby w każdym z nich pojawiała się tylko jedna trudność - każdy wierszyk ćwiczy inną głoskę. Zanim zaczniecie czytać wierszyki i bawić się z dzieckiem, koniecznie przeczytajcie wstęp! Tam autorzy podają bowiem swoistą "instrukcję obsługi" - tłumaczą, w jakim celu wydano tę książkę, jak można jej używać, które głoski mogą sprawiać dzieciom trudność (i dlatego rzadko występują w wierszykach, np. głoska "r"), co jest ważne przy zabawie z dzieckiem i dlaczego nawet dzieci nie mające trudności z wymową chętnie skorzystają z tej barwnej publikacji. Nie będę tutaj jednak tego streszczać - skupię się raczej na tym, że książka gwarantuje świetną zabawę, przydatne ćwiczenia, trochę śmiechu, ale przede wszystkim możliwość diagnozy, która umożliwi rodzicom wczesną interwencję logopedyczną i zniwelowanie wady. Książka jest w dużej mierze oparta na onomatopejach (wyrazach dźwiękonaśladowczych), które można w różny sposób wykorzystać. Dziecko może powtarzać podane wyrazy (np. ko ko ko), albo czytać z nami cały wierszyk, albo (kiedy my czytamy), uzupełniać go o wyżej wspomniane wyrazy. Warto również zwrócić uwagę na śliczne ilustracje! Obrazki nie tylko są wyraźne, kolorowe i łatwe do rozpoznania, ale również zwracające uwagę dziecka i rozwijające jego wiedzę oraz słownictwo. Ja „testowałam” książkę na dwuletniej dziewczynce, która chętnie nazywała wszystkie widoczne zwierzątka i mówiła jak "robią" słuchała wierszyka, a później powtarzała to, co jej się najbardziej spodobało. Niektóre już teraz umie na pamięć i sama z siebie powtarza chodząc po domu. Wierszyki są proste, często wesołe i pozwalające na swobodną zabawę z dzieckiem. Jak wcześniej wspominałam – książka jest również idealna do terapii logopedycznej małych dzieci. Widać, że autorzy wiedzieli, na co zwrócić uwagę, żeby najmłodsi chcieli współpracować. Warto zauważyć, że te wierszyki rosną razem z dzieckiem – maluch najpierw zachwyca się obrazkami, później powtarza onomatopeje, a później uczy się ulubionych wierszyków na pamięć, a następnie może je samodzielnie czytać. Wspólne czytanie ułatwi duża czcionka i wyraźne litery. Pod każdym z wierszyków znajdują się też sugestie dla rodziców - możliwe do zadania pytania dotyczące wierszyka albo wskazówki dotyczące tego, na co należy zwrócić uwagę, kiedy dziecko czyta wierszyk. Cieszę się, że powstaje coraz więcej tego typu książek. Może dzięki temu wady będą się zdarzać nieco rzadziej, a rodzice będą wcześniej zgłaszać się do logopedów? Oby! Diagnozę wymowy dziecka ułatwią rodzicom wskazówki z drugiej części książki. Autorzy podpowiadają rodzicom, na co powinni zwrócić uwagę, słuchając jak dziecko mówi. Książkę zatem polecam rodzicom dzieci już od 2 - 5 roku życia, ale również logopedom, którym wierszyki na pewno przydadzą się w terapii logopedycznej - zwłaszcza młodszych dzieci.

Przeczytaj całą opinię
2015-12-09
źródło: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/274849

Świetna książka do ćwiczeń logopedycznych w domu.

Książka jest podzielona na dwie części: naśladujemy dźwięki (typu ko-ko) oraz ćwiczymy wymowę głosek w wyrazach i w izolacji. Poza całą masą zabawnych, rymowanych wierszyków, są tu różne wskazówki dla rodziców. Jest to pomocne, zwłaszcza na początku, kiedy jeszcze nie wiemy, na co powinniśmy zwracać szczególną uwagę. Wierszyki są krótkie i łatwo je zapamiętać. Rymy są proste i lekko mi się je czyta. To bardzo ważne, bo przy tego typu ćwiczeniach istotne jest to, aby określone wyrazy czytać i powtarzać rytmicznie.

Przeczytaj całą opinię
2015-11-20
źródło: http://www.empik.com/p1112648739,ksiazka-p

ładna, zabawna, ułatwiająca naukę prawidłowego mówienia więcej tu: http://mamajanka.blogspot.com/2015/11/sto-wierszykow-nowych-do-cwiczen-wymowy.html

Przeczytaj całą opinię
2015-11-25
źródło: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/274849

Książka o wszechstronnym zastosowaniu

Po przeczytaniu "Stu wierszyków nowych do ćwiczeń wymowy" odnoszę wrażenie, że każda kolejna publikacja państwa Szwajkowskich jest jeszcze lepsza od poprzedniej i przynosi im coraz większe sukcesy. Zdumiewa niezwykła trafność w doborze rymów i zgłosek. Także budowa wiersza nigdy nie jest banalna, a połączenia wyrazów są logiczne. Czytając, nie ma się wrażenia, że coś zostało wpisane "na siłę", autorzy posiadają wielką lekkość pisania. Jako studentka filologii polskiej, mogę z całym przekonaniem powiedzieć, że "Sto wierszyków nowych..." to publikacja o wszechstronnym zastosowaniu. Może być świetną książeczką, którą poczytamy dziecku przed snem, ale oprócz tego, możemy za jej pomocą w szybki i łatwy sposób zdiagnozować i wyeliminować wady wymowy u naszych pociech, w czym pomagają adnotacje autorów co do poprawnej artykulacji głosek. Pytania zamieszczone pod każdą z rymowanek mogą być okazją do rozmowy z dzieckiem i poszerzenia jego wiedzy na temat otaczającego świata, zjawisk i zasad. Książkę mogą również z powodzeniem wykorzystać logopedzi w swojej pracy z dziećmi, bowiem pomimo łatwości odbioru jest ona napisana w sposób profesjonalny - co w przypadku współczesnej literatury dziecięcej rzadko się zdarza. Poruszane przez autorów tematy są przystępne, ale nie banalne, lecz bardzo ciekawe i podane w sposób skłaniający do myślenia. Podstawą do napisana książeczki stały się wyrazy dźwiękonaśladowcze, które - w przypadku małych dzieci - ułatwiają poznawanie świata i rządzących nim prawideł, a w przypadku tych nieco starszych - udoskonalają umiejętności matematyczne (dzięki zachowanemu w utworach niezachwianemu rytmowi). Całość dopełniają wspaniałe ilustracje, które również pobudzają wyobraźnię. Z publikacji jestem bardzo zadowolona i gorąco polecam ją wszystkim!

Przeczytaj całą opinię
2015-11-03
źródło: http://www.empik.com/p1112648739,ksiazka-p
z 2